Als u zoekt naar de behoeften van uw klant, moet u aanwezig zijn, zegt Verkopersonline. Dat betekent niet alleen aanwezig zijn met uw hoofd, maar ook met u lijf. ‘U bent een brug tussen de klant en zijn of haar doelen. Als u aandachtig bent en kijkt naar de lichaamshouding, het gezicht en de ogen, dan kunt u ‘horen’ wat diegene niet zegt.’ Klanten weten niet altijd wat ze willen. Bedenk welke vragen u het beste kunt stellen om aan zijn of haar behoeften te kunnen voldoen? ‘Stel uw vragen, stel er veel en stel ze duidelijk, zodat u geen misverstanden en valse verwachtingen creëert’, is de tip van Jan-Willem Seip, ‘oefenmeester in klantcontact’. De klant helpen houdt in dat u hem of haar op het juiste spoor zet. Ook als mocht blijken dat diegene bij u niet aan het juiste adres is. ‘Als u niet kunt bieden wat de ander echt wil, help hem of haar dan om het wel te vinden. Dat is pas commercieel verantwoord bezig zijn.’
Laatste nieuws
-
Heineken snijdt opnieuw in personeelsbestand | 15 okt 2025
-
Uncle Nearest overweegt verkoop van Cognac-bezittingen | 14 okt 2025
-
Een slokje op doktersadvies | 13 okt 2025
-
Van grand cru tot grandioze zwendel | 10 okt 2025
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025