Constellation Brands heeft in het tweede kwartaal van het boekjaar zijn wijn- en sterke drankverkoop met maar liefst 65% zien dalen tot 136 miljoen dollar. De forse terugval volgt op de verkoop van de vodkamerk Svedka aan Sazerac en de afstoting van brandyproducent Copper & Kings. De onderneming wijt de omzetdaling voornamelijk aan een sterke afname van de zendingen, veroorzaakt door diverse desinvesteringen en aangepaste contractuele verplichtingen met distributeurs. Zonder deze verkopen zou de organische omzet nog altijd met 19% zijn gedaald. Ook de verkoop van sterke dranken zakte met 55% tot 23,5 miljoen dollar. Over het hele bedrijf, inclusief de bieractiviteiten, liep de omzet met 15% terug tot 2,48 miljard dollar. Topman Bill Newlands benadrukte dat Constellation zich blijft richten op strategische doelen, zoals distributiegroei, innovatie en merkondersteuning. Ondanks de uitdagende marktomstandigheden blijft het bedrijf leidend binnen de Amerikaanse biermarkt. Ondertussen wordt Constellation in de VS geconfronteerd met een rechtszaak wegens vermeende misleiding van investeerders over groeiverwachtingen.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om te bieden op zeldzame Bordeaux-wijnen | 24 okt 2025
-
Zuid-Amerika waagt zijn kans op La Place de Bordeaux | 23 okt 2025
-
Miljoeneninjectie van Pernod Ricard in Hiram Walker | 22 okt 2025
-
Drank, macht en familie in House of Guinness | 21 okt 2025
-
Proeven, praten en informeren op The Art of Drinks 2025 | 20 okt 2025
-
Constellation krijgt klap van 65% na verkoop van Svedka | 20 okt 2025
-
Van actieheld tot crowdfunding | 17 okt 2025
