FRANKRIJK – Cognac zit al een tijdje in de lift. Onder het motto ‘Het ijzer smeden als het heet is’, ontplooit de branche tal van initiatieven om de aandacht te trekken en zodoende de verkoopcijfers nog verder op te krikken. Zo heeft het Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC) de website cognac.fr flink gemoderniseerd, met mooie verhalen, afbeeldingen en de benodigde informatie. De belangenorganisatie wil ook een graantje meepikken van het groeiende wijn- en gedistilleerd toerisme. De branche probeert touroperators te interesseren om groepsreizen te organiseren naar specifiek deze streek. En laatst stelden de cognac-huizen hun deuren een heel weekend open voor het publiek, dat zich in klein gezelschap kon laten rondleiden of een masterclass kon volgen. Ook is een volgende stap gezet op weg naar UNESCO; zo’n achthonderd professionals maken zich sterk voor officiële erkenning van de know-how, oftewel savoir-faire van het cognac maken.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025