FRANKRIJK – Dat de Chinese consument verzot is op Franse wijnlabels van naam en faam, is bekend. Maar wat graag laten zij een Bordeaux uit liefst een memorabel jaar aanrukken. Maar ook cognac raakt steeds meer in trek, zo merken ze bij Rémy Cointreau. De cognacverkoop in China groeide het afgelopen kwartaal met 18%, wat voor een groot deel te danken was aan de viering van het Chinees Nieuwjaar. Over het in maart afgesloten boekjaar 2017-2018 steeg de totale omzet van het drankenconcern met bijna 3% naar 1,13 miljard euro. Het merk Rémy Martin boekte in die periode 7% meer omzet.
Laatste nieuws
-
Record omzet voor Sotheby’s | 17 apr 2024
-
Lukas Wiegman beste sommelier | 16 apr 2024
-
Brouwer uit Florida onder vuur | 15 apr 2024
-
Omzetgroei voor Jägermeister | 12 apr 2024
-
Minder accijns voor schatkist | 11 apr 2024
-
Wisseling van de wacht bij Verbunt Verlinden | 10 apr 2024
-
Statiegeld op blikjes loont | 09 apr 2024