Champagne-producent Louis Roederer heeft juridische stappen ondernomen tegen de kleine Londense wijnmakerij Renegade Urban Winery. De reden? Het gebruik van “Crystal” op de etiketten van hun pet-nat roséwijnflessen. Warwick Smith, eigenaar van Renegade Urban Winery, verkoopt sinds 2018 een fles Crystal Pet Nat Roséwijn voor £28, vernoemd naar klant Crystal Lai, die op het etiket wordt vermeld.
Louis Roederer beweert dat dit inbreuk maakt op hun merknaam “Cristal Champagne,” die voor £300 wordt verkocht. Ondanks de lichte spellingvariatie tussen de twee merken, heeft Louis Roederer Renegade Urban Winery gesommeerd onmiddellijk te stoppen met de productie en verkoop van alle “Crystal”-producten.
Smith noemde de situatie “de derde slag om Champagne” en betwijfelde de juridische grond, gezien de grootte van zijn bedrijf. Hij verklaarde dat hij “juridisch advies moet inwinnen,” aangezien zijn bedrijf niet de financiële middelen heeft om de juridische stappen te bestrijden.