Prosecco, de alom bekende Italiaanse bubbel is populair. En hoe fijn is het om mee te liften op dit succes. Want er zijn nogal wat merken die er dankbaar gebruik van maken en namen verzinnen die op Prosecco lijken. Wat te denken van het Duitse Meer-secco, Kressecco, Semisecco, Consecco en Perisecco. Of de Oostenrijkse Whitesecco, de Russische Prosecco en de Crisecco uit Moldavië? En nu komt daar nog eentje bij. Rack & Riddle, een toonaangevende wijnproducent in de VS, heeft zojuist de Calsecco op de markt gebracht. En natuurlijk is dit een mousserende wijn gemaakt volgens de Charmat-methode en om het compleet te maken, ook nog eentje met een geregistreerd handelsmerk. Een echte secco dus, alleen dan uit, juist ja, Californië. De timing lijkt meer dan perfect met de extra importheffingen van president Trump op Europese producten. Niet voor niets was de Calsecco binnen no time uitverkocht. De Italiaanse landbouworganisatie Coldiretti is er niet blij mee. Ook dit is weer een typisch geval van “Italian Sounding” die Prosecco veel schade toebrengt, aldus Coldiretti.
Laatste nieuws
-
Robbie Williams zet zijn naam onder nuchtere revolutie | 19 aug 2025
-
Speyside-distilleerderij halveert energieverbruik | 18 aug 2025
-
Oude rogge uit gezonken schip wordt nieuwe whisky | 15 aug 2025
-
Verliest de champagneflûte terrein? | 14 aug 2025
-
Grootste Franse bosbrand in decennia onder controle | 13 aug 2025
-
Ilja Gort neemt afscheid van tv-serie maar blijft dorstig naar nieuwe avonturen | 12 aug 2025
-
Wereldse whisky verrast: India, Taiwan en Australië stelen de show | 11 aug 2025