CHINA – Social media is een prachtig middel om je product aan de man te brengen. Maar gedeelde foto’s, filmpjes en reacties kunnen ook tegen je werken. Dat ondervond Budweiser toen een filmpje uit China in een razendsnel tempo de wereld over ging. De beelden tonen een bierverpakkingslijn in een ondergrondse fabriek, die nou niet bepaald uitblinkt in properheid. Op het etiket: Budweiser. Niet de echte, maar een nep-variant, zo bleek. Niets aan de hand, zegt Budweiser als reactie op de ophef die is ontstaan. De illegale activiteiten zijn volgens de Amerikaanse brouwer direct ontmanteld. Het is niet de eerste keer dat Chinese biervervalsers in de kraag worden gevat. In verschillende provincies kwamen lokale autoriteiten de afgelopen periode de productie van nep-Budweiser op het spoor. Consumenten kunnen vervalsingen volgens de brouwerij gemakkelijk herkennen: een kleine wijziging in de spelling van de merknaam, een verkeerde datum op de verpakking en een slechte afsluiting zijn de meest voorkomende aanwijzingen.
Laatste nieuws
-
Coalitie schrapt geplande accijnsverhoging op alcohol | 25 apr 2025
-
Grootschalige whiskyfraude onthuld in BBC-documentaire | 24 apr 2025
-
Export wijn uit Australië naar China bereikt recordhoogte | 23 apr 2025
-
Italiaanse vlag voortaan op doc- en docg-labels | 22 apr 2025
-
Veuve Clicquot kiest voor pinot noir in La Grande Dame 2018 | 18 apr 2025
-
LVMH ziet sterke daling in verkoop van spirits | 17 apr 2025
-
Oudste Ierse whiskey ooit gebotteld | 16 apr 2025