GROENLO – De Groenlose brouwerij-in-wording Brouwersnös heeft een nieuwe stap gezet op weg naar de operationele start begin 2018. Afgelopen weekend werd het nieuwe logo onthuld. Een bronzen 3-dimensionaal beeld diende als uitgangspunt voor het opvallende beeldmerk: een brouwer die aan het werk is bij een open gistkuip. Het geeft meteen weer volgens welke methode de nieuwe brouwerij gaat werken: de open vergisting. Dit geeft het bier intensere aroma’s. Tijdens het afvullen van de fles wordt nog extra gist toegevoegd; de zogenaamde hergisting. Hierdoor blijft het bier langer fris. Met deze technieken wil Brouwersnös zich onderscheiden van andere ambachtelijke bierproducenten. De nieuwe brouwerij is een initiatief van de voormalige directie van Grolsch, Frans en Andries de Groen, en oud-medewerker Jos Oostendorp. Met veel gevoel voor historie kozen zij de vroegere directeurswoning ‘Villa Adriana’ als locatie. Dat betekent dat er na veertien jaar weer gebrouwen gaat worden in Groenlo, veertien jaar nadat Grolsch het Achterhoekse stadje verliet voor Enschede.
Laatste nieuws
-
Veuve Clicquot kiest voor pinot noir in La Grande Dame 2018 | 18 apr 2025
-
LVMH ziet sterke daling in verkoop van spirits | 17 apr 2025
-
Oudste Ierse whiskey ooit gebotteld | 16 apr 2025
-
Alcohol uit koffiedik | 15 apr 2025
-
Uniek bierblik voor Go Ahead Eagles | 14 apr 2025
-
Bier in blik | 11 apr 2025
-
Zware regenval legt Buffalo Trace Bourbon plat | 10 apr 2025