GROOT-BRITTANNIË – Er viel het voorbije jaar niet zo heel veel te vieren en dat zagen de bubbelprocenten terug in hun omzetcijfers. Maar ontwikkelingen in Groot-Brittannië bieden hoop; terwijl de horeca nog gesloten was, vierden de Britten dat het einde van de superstrenge lockdown in zicht was. En dat deden ze vooral met ‘fizz’. Tussen half maart en half april steeg de verkoop van mousserende wijn in de supermarkt met bijna 50%. En dat terwijl de totale alcoholverkoop met slechts 1% toenam. Het zijn mooie tekenen voor de bruiswijnindustrie, dat de consument ook in het after-coronatijdperk gewoon weer een bubbel op tafel zet als er iets te vieren valt. Zo wordt het oude normaal hopelijk weer het nieuwe normaal…
Laatste nieuws
-
Glasmarkt blijft onrustig | 31 mrt 2023
-
Geen grap, statiegeld op blik | 30 mrt 2023
-
Nederlandse limoncello gaat lekker | 29 mrt 2023
-
Une bière s’il vous plaît | 28 mrt 2023
-
Ondertussen, in de Bourgogne | 27 mrt 2023
-
Crémant overtreft verwachtingen | 24 mrt 2023
-
Terug naar normaal | 23 mrt 2023