We voorspelden het al in de vorige editie van Marktspiegel. Dat augustus zich niet bepaald van zijn zonnigste kant liet zien, zou zich vertalen in de verkoopcijfers. En dat is gebeurd. Gezamenlijk zetten de slijters 69,4 miljoen euro om, wat 4,7 miljoen minder is dan de maand daarvoor. Nou is het niet ongewoon dat de verkoop in augustus iets inzakt. Maar toch houden we ons hart vast voor september. Terwijl we dit schrijven, is het koud en nat. Die mooie indian summer, waarin we de barbecue nog een paar keer tevoorschijn halen of met een goedgevulde picknickmand naar het strand gaan, laat zich nog even niet zien. Al vanaf het begin van dit jaar zijn de periodecijfers lager dan in de voorgaande vier jaren (met uitzondering van periode 6). Van nature zijn wij geen doemdenkers, maar op de vingers is na te tellen dat, als deze trend doorzet, dit niet tot een mooi jaartotaal zal leiden. De enige categorie waar dit niet voor geldt, zijn de borrelshops. Ondanks de maandelijkse schommelingen blijven zij vergeleken met voorgaande jaren beter presteren, waarbij het marktaandeel van 25% ondertussen angstvallig dichtbij komt. Natuurlijk bieden de gure herfst- en koude wintermaanden u en uw klanten ook weer kansen. Tijd om de hartverwarmende gedistilleerde dranken in de etalage te zetten. Wij wensen u de komende maanden bijzonder goede zaken!
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025