MEXICO – De wereldwijde uitbraak van het coronavirus zorgde bij het gelijknamige biermerk niet voor een imagoprobleem, zo verzekerde de fabrikant eerder dit jaar. Nu duidelijk is dat het virus voorlopig nog niet uit ons leven verdwenen is denkt het Mexicaans merk toch na over een grote koerswijziging, namelijk een andere naam. Volgens de Britse krant The Economist zoeken de makers het niet in een heel andere hoek, maar zien zij kansen in het verkleinwoord Coronita. De 21 cl-variant gaat al zo door het leven. Brouwerij Grupo Modelo werd in 2012 voor 20 miljard dollar ingelijfd door AB InBev. Die besloot vorig jaar om het wereldberoemde bier ook in België te gaan brouwen. Dat bleek onvermoed een goede zet, want de Mexicaanse brouwerij moest de productie onlangs vanwege de door de overheid opgelegde maatregelen tijdelijk staken. In België kon het brouwen van coronabier gewoon doorgaan.
Laatste nieuws
-
Millésime Bio houdt het bij virtuele stands | 25 jan 2021
-
Fijne exportcijfers voor Zuid-Afrika | 21 jan 2021
-
Ogen gericht op de ‘verlosser’ | 20 jan 2021
-
Dagelijks oefenen helpt aangetast reukvermogen bij herstel | 19 jan 2021
-
Steun voor Franse wijnbouwer | 18 jan 2021
-
Ierland noteert daling in drankexport | 15 jan 2021
-
Wijnmarkt wacht goed herstel | 14 jan 2021