DUITSLAND – Wat kan de dranken- en voedingsindustrie de komende vijftig jaar verwachten? Op de ‘Boulevard of Inspiration’ buigt vakbeurs Anuga zich over die vraag. De organisatie heeft dit jaar een bijzonder jubileum te vieren: 100 jaar oud is de beurs inmiddels. Het eerste evenement was in 1919 in Stuttgart en nog van nationale aard. Daarna werd de beurs in wisselende steden gehouden, om uiteindelijk in 1951 neer te strijken in Keulen. Die editie, de eerste na de oorlog, was zo’n groot succes dat de organisatie besloot om daar te blijven. Voor de komende beurs worden bijna 7.600 standhouders uit meer dan honderd verschillende landen verwacht. De drankenafdeling telt 535 exposanten. Het aantal bezoekers zal om en nabij de 165.000 liggen. Anuga 2019 biedt een uitgebreid programma met presentaties en paneldiscussies. Nieuw onderdeel dit jaar is dus de Boulevard of Inspiration, waar ruimte is voor innovatie, nieuwe producten, de laatste marktontwikkelingen en trends, maar waar de bezoekers ook een blik in de toekomst wordt gegund. De vakbeurs is van 5 tot en met 9 oktober in de Koelnmesse in Keulen.