GROOT-BRITTANNIË – Er viel het voorbije jaar niet zo heel veel te vieren en dat zagen de bubbelprocenten terug in hun omzetcijfers. Maar ontwikkelingen in Groot-Brittannië bieden hoop; terwijl de horeca nog gesloten was, vierden de Britten dat het einde van de superstrenge lockdown in zicht was. En dat deden ze vooral met ‘fizz’. Tussen half maart en half april steeg de verkoop van mousserende wijn in de supermarkt met bijna 50%. En dat terwijl de totale alcoholverkoop met slechts 1% toenam. Het zijn mooie tekenen voor de bruiswijnindustrie, dat de consument ook in het after-coronatijdperk gewoon weer een bubbel op tafel zet als er iets te vieren valt. Zo wordt het oude normaal hopelijk weer het nieuwe normaal…
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025