GROOT-BRITTANNIË – Cider is eigenlijk hartstikke hip en het wordt tijd dat de consument dat gaat ontdekken. Met die insteek zijn meer dan dertig producenten in het Verenigd Koninkrijk een gezamenlijke campagne gestart. Het gaat best goed met cider; zeker op dorstige dagen. Toen Groot-Brittannië net als Nederland in een hittegolf zat, vloog de sappige drank de winkels uit, zo blijkt uit cijfers van Nielsen. Maar eigenlijk zit cider als sinds de corona-uitbraak in de lift. Tijd dus om door te pakken. De kersverse campagne van de ciderindustrie richt zich op drie pijlers: diversiteit (zowel in soorten als drinkmomenten), ‘community’ (zowel telers en het rijke erfgoed als cider clubs) en het milieuvriendelijke karakter. Met #DiscoverCider valt er de komende drie maanden een hoop te beleven, van proeverijen en het delen van verhalen tot een speciale tour van ambassadeur ‘Cider George’.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025