NOORD-SCHARWOUDE – De Geniet & Geef-actie heeft dit jaar een recordbedrag opgehaald. Ruim 122.000 euro gaat er naar KiKa, dankzij door Brouwerij ’t IJ gefabriceerd bier. De Amsterdamse brouwerij maakte tweemaal 78 hectoliter bier, verwijzend naar het percentage kinderen dat op dit moment geneest van kanker. Het brouwsel werd verkocht in Mitra slijterijen, bij Albert Heijn en in ruim 180 horecagelegenheden op de tap. De gehele opbrengst gaat naar KiKa (Kinderen Kankervrij) en wordt aangewend voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker. Sinds de start in 2012 heeft Geniet & Geef nu meer dan 5 ton opgebracht.
Laatste nieuws
-
Bacardi 100% eigenaar van Teeling | 26 jun 2026
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
