GROOT-BRITTANNIË – Alcoholarm en alcoholvrij bier is booming, maar dat geldt nog niet voor wijn. Dat stelt marktonderzoeker Wine Intelligence in een nieuw rapport. Het bureau stelt dat de gezondheidsbewuste consument het eerder zoekt in 0% bieren en mocktails, dan in laag-alcoholische wijnen. Een van de redenen zou zijn dat het imago van alcoholvrije wijn nog niet zo best is. Wine Intelligence analyseerde de markt in meerdere landen, van Australië en Nieuw-Zeeland tot Duitsland, Portugal en Japan. Conclusie is dat wijnmakers die zich in het low-alcohol segment willen begeven, de grootste kans op succes hebben in Australië en Nieuw-Zeeland. De alcoholvrije wijnen kunnen het beste een gokje wagen in Scandinavië. Volgens de onderzoekers kunnen wijnen die van nature weinig alcohol bevatten meer fans vergaren dan wijnen waar de alcohol later kunstmatig uit is gehaald. Maar vooralsnog zijn andere categorieën populairder: organische wijn, duurzaam geproduceerde wijn en fair trade.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025