AMERIKA – George Clooney ‘doet’ niet alleen in koffiecupjes, maar ook in tequila. Dat u dit niet wist kan kloppen; de flessen Casamigos zijn tot nu toe vooral geliefd bij rijk en beroemd Amerika. Acteur Clooney zette het merk in 2013 samen met twee vrienden op, maar doet het nu voor het luttele bedrag van 1 miljard dollar van de hand. De koper: de Britse drankenfabrikant Diageo, die een groter aandeel in de tequila-markt wil bemachtigen. Daarmee wacht Casamigos een internationale carrière, want de nieuwe eigenaar wil het merk veel breder in de markt zetten. Zelf had de filmster nooit verwacht dat ‘zijn’ drank, gefabriceerd bij een distilleerderij in Mexico, zo groot zou worden. Want aanvankelijk was het voor eigen consumptie bedoeld. Uiteindelijk wist distilleerder Jalisco het drietal over te halen om het op de markt te brengen. Een mooi verhaal, en of het ook echt zo gegaan is zullen we nooit weten. Ondanks de verkoop zullen de vrienden bij het merk betrokken blijven. Een slimme zet van beider partijen, want Clooney als boegbeeld… de ervaring heeft geleerd dat dat de verkoopcijfers en de merkwaarde alleen maar ten goede komt. (Foto: Nicolas Genin)
Laatste nieuws
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
-
Nieuwe start voor London Wine Fair | 13 nov 2025
-
Hout met karakter tilt Priorat-wijnen naar nieuw niveau | 12 nov 2025
-
Tuk-tukdief ontloopt langere celstraf na teruggave deel gestolen wijn | 11 nov 2025
-
ProWein zet in op slimmer en meer evenwicht | 10 nov 2025
-
Iedereen doet het weleens, de een meer dan de ander | 07 nov 2025
-
Zeldzame Lafite-wijnen onder de hamer bij Sotheby’s | 06 nov 2025
