CHINA – Social media is een prachtig middel om je product aan de man te brengen. Maar gedeelde foto’s, filmpjes en reacties kunnen ook tegen je werken. Dat ondervond Budweiser toen een filmpje uit China in een razendsnel tempo de wereld over ging. De beelden tonen een bierverpakkingslijn in een ondergrondse fabriek, die nou niet bepaald uitblinkt in properheid. Op het etiket: Budweiser. Niet de echte, maar een nep-variant, zo bleek. Niets aan de hand, zegt Budweiser als reactie op de ophef die is ontstaan. De illegale activiteiten zijn volgens de Amerikaanse brouwer direct ontmanteld. Het is niet de eerste keer dat Chinese biervervalsers in de kraag worden gevat. In verschillende provincies kwamen lokale autoriteiten de afgelopen periode de productie van nep-Budweiser op het spoor. Consumenten kunnen vervalsingen volgens de brouwerij gemakkelijk herkennen: een kleine wijziging in de spelling van de merknaam, een verkeerde datum op de verpakking en een slechte afsluiting zijn de meest voorkomende aanwijzingen.
Laatste nieuws
-
Een slokje op doktersadvies | 13 okt 2025
-
Van grand cru tot grandioze zwendel | 10 okt 2025
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025