RUSLAND – Brouwers springen in op een opvallende ontwikkeling in Rusland: de toenemende populariteit van alcoholvrij bier. Vorig jaar steeg de verkoop van het 0.0-bier met 12%, meldt marktonderzoeksbureau Nielsen. Voor de brouwers is dit segment nog grotendeels onontgonnen gebied in Rusland, maar daar gaat nu verandering in komen. AB InBev wil haar alcoholvrije varianten extra promoten. Het WK voetbal, volgend jaar in Rusland, is daar bij uitstek de perfecte gelegenheid voor aangezien de biergigant dan het exclusieve recht heeft op de bierverkoop in de stadions. Maar ook de Russische afdeling van Carlsberg, Baltika, gaat meer inzetten op het alcoholvrije bier. Dat de Russen hun vodka aan de kant schuiven, wordt gezien als een succes van de overheid die de afgelopen jaren veel maatregelen heeft genomen om het sterke-drankgebruik terug te dringen.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025