UTRECHT – Het is vooral te danken aan hun positieve benadering van alcoholvrij borrelen en feesten dat de alcoholvrije slijterij Nix & Nix is uitgeroepen tot winnaar van de Vedis New Retail Champion 2022. Deze prijs wordt uitgereikt aan een nieuwe retailer die eruit springt op het gebied van creativiteit en innovatie, die relevant is en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Nix & Nix speelt in op de vraag van mensen die minder alcohol willen drinken maar nog wel een drankje met wat meer smaak willen. Vedis is een retailplatform dat met deze prijs startende innovatieve ondernemers en concepten stimuleert en inspireert. HelloFresh, Crisp en Mr Marvis gingen Nix & Nix voor. Dit jaar kwamen uit een longlist van zestig retailers vijf genomineerden bovendrijven. Van hen werd op de finaleavond een videopitch getoond en na een aantal kritische vragen van de vakjury was het aan de aanwezigen om een winnaar te kiezen. Oprichters Wim Boekema en Frederike de Groot zijn maar wat blij met deze waardering van hun retailcollega’s. “Dat we nu deze prijs krijgen, stimuleert ons alleen maar om nog sneller het concept uit te rollen.”
Laatste nieuws
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
