CALIFORNIË – Wijnproducenten in Napa Valley zien de toekomst zonnig in; 85% van de wijnbedrijven verwacht de komende twaalf maanden meer omzet te genereren. Dat blijkt uit een enquête van onder meer het Wine Business Institute onder zowel kleine als grote wijnmakerijen. Investeren in het DTC-kanaal, in marketing en de ontwikkeling van nieuw aanbod zijn manieren om de omzet te verhogen en daar hebben de respondenten alle vertrouwen in. Het is niet alleen goud wat er blinkt; problemen waar de industrie tegenaan loopt zijn vooral het gebrek aan mankracht, hogere arbeidskosten en regelgeving. En natuurlijk hebben ze ook zo hun zorgen over het transport en de toelevering. Bovendien meldt 39% dat de voorraad uit evenwicht is. Dat komt deels door schade van de natuurbranden, maar ook door een kleinere oogst in 2021.
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025