FRANKRIJK – Terwijl de Kathedraal van Reims jaarlijks 1,5 miljoen bezoekers trekt, moeten de champagnehuizen het met zo’n 500.000 toeristen doen. Dat kan beter, vinden ze in de wereldberoemde wijnstreek. Miljoenen euro’s werden besteed aan de renovatie van de Avenue de Champagne en de bouw van luxe resorts. Kleine en grote producenten spannen zich nu in om het bezoekersaantal de komende jaren flink op te krikken. Een van hen is Champagne Castelnau, deze coöperatie liet weten een alleraardigst optrekje te hebben aangeschaft in Reims. Aan het 19e-eeuwse landhuis Villa Tassigny hing een prijskaartje van 1,5 miljoen euro. Het stond al drie jaar te koop. Castelnau (CRVC) wil het gebruiken als bezoekerscentrum en voor allerlei culturele en vooral ook culinaire evenementen. Na de nodige renovatiewerkzaamheden wordt het pand in het voorjaar van 2020 in gebruik genomen.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025