FRANKRIJK – Terwijl de Kathedraal van Reims jaarlijks 1,5 miljoen bezoekers trekt, moeten de champagnehuizen het met zo’n 500.000 toeristen doen. Dat kan beter, vinden ze in de wereldberoemde wijnstreek. Miljoenen euro’s werden besteed aan de renovatie van de Avenue de Champagne en de bouw van luxe resorts. Kleine en grote producenten spannen zich nu in om het bezoekersaantal de komende jaren flink op te krikken. Een van hen is Champagne Castelnau, deze coöperatie liet weten een alleraardigst optrekje te hebben aangeschaft in Reims. Aan het 19e-eeuwse landhuis Villa Tassigny hing een prijskaartje van 1,5 miljoen euro. Het stond al drie jaar te koop. Castelnau (CRVC) wil het gebruiken als bezoekerscentrum en voor allerlei culturele en vooral ook culinaire evenementen. Na de nodige renovatiewerkzaamheden wordt het pand in het voorjaar van 2020 in gebruik genomen.
Laatste nieuws
-
Robbie Williams zet zijn naam onder nuchtere revolutie | 19 aug 2025
-
Speyside-distilleerderij halveert energieverbruik | 18 aug 2025
-
Oude rogge uit gezonken schip wordt nieuwe whisky | 15 aug 2025
-
Verliest de champagneflûte terrein? | 14 aug 2025
-
Grootste Franse bosbrand in decennia onder controle | 13 aug 2025
-
Ilja Gort neemt afscheid van tv-serie maar blijft dorstig naar nieuwe avonturen | 12 aug 2025
-
Wereldse whisky verrast: India, Taiwan en Australië stelen de show | 11 aug 2025
