FRANKRIJK – Terwijl de Kathedraal van Reims jaarlijks 1,5 miljoen bezoekers trekt, moeten de champagnehuizen het met zo’n 500.000 toeristen doen. Dat kan beter, vinden ze in de wereldberoemde wijnstreek. Miljoenen euro’s werden besteed aan de renovatie van de Avenue de Champagne en de bouw van luxe resorts. Kleine en grote producenten spannen zich nu in om het bezoekersaantal de komende jaren flink op te krikken. Een van hen is Champagne Castelnau, deze coöperatie liet weten een alleraardigst optrekje te hebben aangeschaft in Reims. Aan het 19e-eeuwse landhuis Villa Tassigny hing een prijskaartje van 1,5 miljoen euro. Het stond al drie jaar te koop. Castelnau (CRVC) wil het gebruiken als bezoekerscentrum en voor allerlei culturele en vooral ook culinaire evenementen. Na de nodige renovatiewerkzaamheden wordt het pand in het voorjaar van 2020 in gebruik genomen.
Laatste nieuws
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
