Echt verrassend is de uitkomst niet, maar we delen ‘m toch met u. Uit een onderzoek van de Washington State University onder vrouwelijke wijndrinkers is gebleken dat vrouwen vaker een fles wijn kopen waarvan het etiket ‘vrouwelijke kenmerken’ vertoont, als bloemen, diertjes of portretten van vrouwen. De mate van wijnkennis van de deelnemers leek hierop geen invloed te hebben, maar het beïnvloedde wel de smaakverwachtingen, aldus de onderzoekers. En dus, zo vinden de onderzoekers, zouden er meer vrouwen betrokken moeten worden bij het ontwerpen van de etiketten. Wat wel opmerkelijk was dat de onderzochte vrouwen wijnen met een mannelijk etiket (denk aan herten en wolven) weer lekkerder vonden dan een wijn met een vrouwelijke uitstraling. Wijnen met afbeelding van kastelen en druiventrossen werden overigens als neutraal beoordeeld.
Laatste nieuws
-
Nederlandse brouwers buiten gebaande paden | 20 mei 2025
-
Wist u dat er een soort ‘dranken-quote’ bestaat? | 19 mei 2025
-
Hoge verwachtingen Zuid Afrikaanse oogst | 16 mei 2025
-
Alcohol maakt wijnstokken mogelijk weerbaarder tegen droogte | 15 mei 2025
-
Herstel in Bourgogne biedt sprankje hoop | 14 mei 2025
-
EU steunt Franse drankensector met €5 miljard | 13 mei 2025
-
Mocht u toevallig in de buurt zijn… | 12 mei 2025