Het Amsterdamse hard seltzer-merk Stëlz heeft een strategische samenwerking aangekondigd met biergigant Heineken. De brouwerij heeft een minderheidsbelang genomen in het bedrijf, wat Stëlz in staat stelt om verder te groeien binnen de ‘beyond beer’ categorie. Ondanks de investering blijft Stëlz zelfstandig opereren, maar het bedrijf kan nu profiteren van Heineken’s uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van distributie, retail en horeca. Milan Voet, mede-oprichter van Stëlz, is enthousiast over de samenwerking. “In Heineken hebben we een fantastische partner gevonden om onze droom verder te realiseren. We zijn trots op wat we op eigen kracht hebben bereikt, maar zien ook het potentieel voor verdere groei. Heineken kan ons helpen om dat te realiseren.” Heineken’s algemeen directeur Nederland, Maarten Schuurman, prijst de unieke positie van Stëlz in de markt. “Stëlz heeft op eigen wijze een plek veroverd in de hard seltzer-markt, met een product dat perfect inspeelt op de veranderende wensen van consumenten. We zijn verheugd om met hen samen te werken en onze ervaring in te zetten om Stëlz verder te laten groeien.”
Stëlz, opgericht in 2020 door Voet en Glenn Cornelisse, heeft zich in korte tijd tot marktleider ontwikkeld. In 2023 verkocht het bedrijf 6,5 miljoen blikjes en verwacht in 2024 de verkoop te verhogen naar 10 miljoen. De samenwerking met Heineken wordt gezien als een strategische zet om de groei van het merk te versnellen, terwijl Stëlz autonoom blijft opereren en zijn eigenzinnige marketingstrategie behoudt.