NOORD-SCHARWOUDE – Speciaalbier met een lager alcoholgehalte is de nieuwe smaakmaker, melden de Nederlandse Brouwers op basis van het nieuwste Nationaal Bieronderzoek. Ruim duizend Nederlanders tussen de 18 en 65 jaar die minimaal eens per maand bier drinken, werden naar hun voorkeuren en consumptiegedrag gevraagd. De resultaten bevestigen het beeld dat speciaalbier nog lang niet aan populariteit heeft ingeboet. Integendeel: vier op de vijf bierdrinkers houdt ervan. Vooral witbier, blond bier en tripel zijn geliefd. De varianten met een lager alcoholpercentage winnen terrein, want een derde van de bierdrinkers kiest hier vaker voor dan twee jaar geleden. Doordat er steeds meer keuze is, kiezen consumenten bovendien steeds vaker voor bier boven andere (alcoholische) dranken. Ruim de helft geeft de voorkeur aan bier van Hollandse bodem. Overigens is pils nog steeds met afstand het meest gedronken bier in ons land.
Laatste nieuws
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
-
Arbeidsomstandigheden krijgen hogere prioriteit in wijnsector | 16 jun 2026
-
La Martiniquaise-Bardinet stapt in groeiverhaal van Plata o Plomo | 12 jun 2026
-
Verovert koolhydraatarm bier terrein? | 11 jun 2026
