Er zit minder wijn in de traditionele kerstpakketten. Een hogere accijns maar ook een ‘verantwoord bezig willen zijn’ zou hier aan ten grondslag liggen, zo stond onlangs te lezen op nu.nl. Door werkgevers zou meer rekening worden gehouden met werknemers die geen alcohol drinken uit geloofs- of gezondheidsoverwegingen. Uit cijfers van de brancheorganisatie PPP (Promotional Product Professionals) blijkt dat de prijs van het gemiddelde pakket is gestegen van € 45 naar € 50 (+8%). De organisatie verwacht dat er dit jaar zo’n 8 miljoen kerstpakketten zullen worden verkocht en dat zijn er 600.000 meer dan het voorgaande jaar. Het item dat dit jaar het meest in de pakketten opduikt is, aldus PPP, een LED tafellamp. Werkgevers lijken dit jaar meer te kiezen voor kwaliteit dan kwantiteit. Ook is de duurzaamheid van het pakket inmiddels een standaard vereiste geworden.
Laatste nieuws
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025
-
Beyoncé en SirDavis whiskey samen op wereldtournee | 12 jun 2025
-
Wijnvaten krijgen tweede leven | 11 jun 2025
-
The Macallan krijgt fris nieuw jasje | 10 jun 2025
-
Jägermeister opent nieuwe productieruimte na miljoeneninvestering | 09 jun 2025
-
Rémy Cointreau schrapt doelen door onzekerheden | 06 jun 2025
-
Saudi-Arabië ontkent versoepeling alcoholverbod | 05 jun 2025