Er zit minder wijn in de traditionele kerstpakketten. Een hogere accijns maar ook een ‘verantwoord bezig willen zijn’ zou hier aan ten grondslag liggen, zo stond onlangs te lezen op nu.nl. Door werkgevers zou meer rekening worden gehouden met werknemers die geen alcohol drinken uit geloofs- of gezondheidsoverwegingen. Uit cijfers van de brancheorganisatie PPP (Promotional Product Professionals) blijkt dat de prijs van het gemiddelde pakket is gestegen van € 45 naar € 50 (+8%). De organisatie verwacht dat er dit jaar zo’n 8 miljoen kerstpakketten zullen worden verkocht en dat zijn er 600.000 meer dan het voorgaande jaar. Het item dat dit jaar het meest in de pakketten opduikt is, aldus PPP, een LED tafellamp. Werkgevers lijken dit jaar meer te kiezen voor kwaliteit dan kwantiteit. Ook is de duurzaamheid van het pakket inmiddels een standaard vereiste geworden.
Laatste nieuws
-
Nieuwe regels in Denemarken bij verkoop alcohol | 06 feb 2025
-
Canada reageert op importheffing | 05 feb 2025
-
Maison du Champagne | 04 feb 2025
-
CRAFT Awards | 03 feb 2025
-
Terugroepactie van Coca-Cola | 31 jan 2025
-
Storm zorgt voor schade aan Ardbeg | 30 jan 2025
-
Diageo ontkent verkoop van aandelen in Moët Hennessy | 29 jan 2025