U leest er over. Op internet, in de krant. U kijkt televisie of gaat naar een beurs, checkt dagelijks uw social media accounts of leest ons vakblad. Trends. Wat zijn de trends dit jaar, het komende jaar. Het zal u een beeld geven, inspiratie geven. Maar toch, volgens Harry Bijl van INretail kun je gewoon het allerbeste op pad gaan. Harry Bijl organiseerde zogenaamde retailsafari’s en ging daarbij met een aantal retailers op stap. Daarbij werden winkels bezocht of horeca. Om te kijken hoe collega’s het doen, hoe zij met hun klanten omgaan, welke technieken zij inzetten. Volgens Harry is het een groot misverstand in detailhandel dat je als ondernemer alles goed moet doen. “Daar hangt succes helemaal niet vanaf. Belangrijker is om uit te vinden wat je leuk vindt, wat bij je past en waar je kracht ligt. Vertrouw en bouw vooral daarop.” Nu hoeft u natuurlijk niet persé met Harry op stap, maar u kunt ook zelf de stad in. In Nederland, of misschien….
Het complete artikel kunt u lezen in editie 6 van Drinks Slijtersvakblad. Over verkooptips en de laatste nieuwtjes gesproken; met 6 edities per jaar blijft u volledig op de hoogte van alle ins & outs in uw vakgebied.