In 2025 zal er op de tv-zenders Nickelodeon en Disney Channel geen enkele vorm van alcoholreclame te zien zijn, omdat zij door het Nationaal Media Onderzoek zijn aangemerkt als jongerenzender, omdat hun kijkpubliek voor meer dan een kwart uit minderjarigen bestaat. Het onderzoek werd uitgevoerd, zoals elk jaar, in opdracht van STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie), die wil voorkomen dat minderjarigen onnodig worden blootgesteld aan deze vorm van reclame. Alhoewel de Mediawet voorschrijft dat er voor de klok van 21.00 uur geen alcoholreclame mag worden uitgezonden, hebben STIVA en haar partners de beide zenders voor het komende jaar een algeheel verbod voor alcoholreclame opgelegd. Peter de Wolf, directeur STIVA : “We willen voorkomen dat reclame voor alcohol minderjarigen bereikt. Dit beleid is een proactieve stap om dat te realiseren.”
Laatste nieuws
-
Prijsbewust bij aankoop van Bourgogne 2023 | 07 feb 2025
-
Nieuwe regels in Denemarken bij verkoop alcohol | 06 feb 2025
-
Canada reageert op importheffing | 05 feb 2025
-
Maison du Champagne | 04 feb 2025
-
CRAFT Awards | 03 feb 2025
-
Terugroepactie van Coca-Cola | 31 jan 2025
-
Storm zorgt voor schade aan Ardbeg | 30 jan 2025