NOORD-SCHARWOUDE – Na de uitvoerige discussie rond de vraag of een bierbrouwer de autoracerij zou moeten sponsoren, pareert Heineken alle kritiek. In een nieuwe commercial bekrachtigt de brouwerij haar belofte om verantwoordelijkheid te nemen en de sponsoring van de Formule 1 juist te gebruiken om de boodschap ‘geen alcohol in het verkeer’ onder de aandacht te brengen. Voor de nieuwste commercial heeft Heineken de legendarische coureur Jackie Stewart ingehuurd. De Formule 1-racer werd begin jaren 70 drie maal wereldkampioen, wat hem de bijnaam ‘The Flying Scot’ opleverde. In de tv-spot, die begint met oude beelden, slaat de sportieve, langharige Stewart meerdere malen een biertje af. Hij moet immers nog racen. Aan het eind van de commercial zien we de inmiddels bejaarde Stewart terug. Strak in het pak, Brits geruit petje, maar één ding is onveranderd gebleven. Met de woorden ‘I’m still driving’ bedankt hij beleefd doch resoluut voor een aangeboden Heineken.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025