Na Dry January kent de maand februari toch weer een aardige opleving. Voor de zelfstandige slijter betekende dat maar liefst 3,5 miljoen euro meer omzet dan in de droge maand daarvoor. Als we kijken naar het totaal van geheel slijtend Nederland, de Totaal Slijters, is er zelfs sprake van een enorme opleving: eentje van maar liefst 10,2 miljoen. En dat is weer een stuk meer dan in 2023 toen er 8,4 miljoen extra in februari werd omgezet. Is het een trend en zet deze zich de komende jaren voort? Dan kunt u zich er in uw winkel het komende jaar goed op voorbereiden en dat droge begin van het jaar ten volle benutten met het in de spotlights zetten van kwalitatief hoogstaande alcoholarme of –vrije dranken. Als u zich nog niet met deze categorie bezig houdt, wordt dat wellicht de hoogste tijd. Want we kunnen er niet meer om heen: alcoholvrij of alcoholarm, de consument kiest. Doe daar uw voordeel mee en pak daar eens flink mee….
Het complete artikel kunt u lezen in editie 1 van Drinks Slijtersvakblad. Met 6 edities per jaar blijft u volledig op de hoogte van alle ins & outs in uw vakgebied.