Constellation Brands heeft in het tweede kwartaal van het boekjaar zijn wijn- en sterke drankverkoop met maar liefst 65% zien dalen tot 136 miljoen dollar. De forse terugval volgt op de verkoop van de vodkamerk Svedka aan Sazerac en de afstoting van brandyproducent Copper & Kings. De onderneming wijt de omzetdaling voornamelijk aan een sterke afname van de zendingen, veroorzaakt door diverse desinvesteringen en aangepaste contractuele verplichtingen met distributeurs. Zonder deze verkopen zou de organische omzet nog altijd met 19% zijn gedaald. Ook de verkoop van sterke dranken zakte met 55% tot 23,5 miljoen dollar. Over het hele bedrijf, inclusief de bieractiviteiten, liep de omzet met 15% terug tot 2,48 miljard dollar. Topman Bill Newlands benadrukte dat Constellation zich blijft richten op strategische doelen, zoals distributiegroei, innovatie en merkondersteuning. Ondanks de uitdagende marktomstandigheden blijft het bedrijf leidend binnen de Amerikaanse biermarkt. Ondertussen wordt Constellation in de VS geconfronteerd met een rechtszaak wegens vermeende misleiding van investeerders over groeiverwachtingen.
Laatste nieuws
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
-
Nieuwe start voor London Wine Fair | 13 nov 2025
-
Hout met karakter tilt Priorat-wijnen naar nieuw niveau | 12 nov 2025
-
Tuk-tukdief ontloopt langere celstraf na teruggave deel gestolen wijn | 11 nov 2025
-
ProWein zet in op slimmer en meer evenwicht | 10 nov 2025
-
Iedereen doet het weleens, de een meer dan de ander | 07 nov 2025
-
Zeldzame Lafite-wijnen onder de hamer bij Sotheby’s | 06 nov 2025
