Prosecco, de alom bekende Italiaanse bubbel is populair. En hoe fijn is het om mee te liften op dit succes. Want er zijn nogal wat merken die er dankbaar gebruik van maken en namen verzinnen die op Prosecco lijken. Wat te denken van het Duitse Meer-secco, Kressecco, Semisecco, Consecco en Perisecco. Of de Oostenrijkse Whitesecco, de Russische Prosecco en de Crisecco uit Moldavië? En nu komt daar nog eentje bij. Rack & Riddle, een toonaangevende wijnproducent in de VS, heeft zojuist de Calsecco op de markt gebracht. En natuurlijk is dit een mousserende wijn gemaakt volgens de Charmat-methode en om het compleet te maken, ook nog eentje met een geregistreerd handelsmerk. Een echte secco dus, alleen dan uit, juist ja, Californië. De timing lijkt meer dan perfect met de extra importheffingen van president Trump op Europese producten. Niet voor niets was de Calsecco binnen no time uitverkocht. De Italiaanse landbouworganisatie Coldiretti is er niet blij mee. Ook dit is weer een typisch geval van “Italian Sounding” die Prosecco veel schade toebrengt, aldus Coldiretti.
Laatste nieuws
-
Coalitie schrapt geplande accijnsverhoging op alcohol | 25 apr 2025
-
Grootschalige whiskyfraude onthuld in BBC-documentaire | 24 apr 2025
-
Export wijn uit Australië naar China bereikt recordhoogte | 23 apr 2025
-
Italiaanse vlag voortaan op doc- en docg-labels | 22 apr 2025
-
Veuve Clicquot kiest voor pinot noir in La Grande Dame 2018 | 18 apr 2025
-
LVMH ziet sterke daling in verkoop van spirits | 17 apr 2025
-
Oudste Ierse whiskey ooit gebotteld | 16 apr 2025