AMERIKA – Lucas Bols gaat de wereldwijde distributie verzorgen voor de super premium likeur Nuvo. Onder de vlag van Bols beleeft het merk in april 2018 een herintroductie op de Amerikaanse markt. De distilleerder hoopt hiermee haar retail-ervaring in de Verenigde Staten uit te kunnen breiden, waar ook het eigen merk Passoã van kan profiteren. Nuvo werd in 2007 in de markt gezet door ondernemer Raphael Yakoby van London Group. Het felroze drankje, gemaakt van wodka, mousserende wijn en fruitnectar, vindt voornamelijk via het retailkanaal zijn weg. Jaarlijks worden er zo’n 10.000 dozen (9l.) van verkocht, maar beide partijen verwachten dat het volume substantieel zal groeien. In een strategisch partnership zal het merk verder worden uitgebouwd. Daarbij neemt de Nederlandse producent inkoop, productie en de commerciële activiteiten voor haar rekening, evenals het bepalen van de juiste distributiekanalen. London Group blijft de strategische marketing en productontwikkeling doen. Na Amerika zullen andere markten volgen.
Laatste nieuws
-
Doorbraak voor alcoholvrije wijnproductie in Italië | 23 jun 2025
-
Wijnbedrijven zetten in op hulp van zangvogels | 20 jun 2025
-
Spadel overschrijdt 1 miljard liter | 19 jun 2025
-
Didier Chopin voor de rechter wegens verkoop van nepchampagne | 18 jun 2025
-
Belgen drinken minder bier | 17 jun 2025
-
Bart Vunderink beloond met Magister Vini titel | 16 jun 2025
-
Franse Senaat maakt korte metten met verlaten wijngaarden | 13 jun 2025