ARGENTINIË – De Argentijnse wijnbouwindustrie verwacht een lagere oogst dan in 2020. Vorig jaar was de opbrengst ook al lager dan gemiddeld. Terwijl de medewerkers druk bezig zijn met de pluk, spreekt het nationale wijninstituut INV zijn verwachtingen uit. Door vorst en een paar flinke hagelstormen is zo’n 6% van de oogst verloren gegaan. Een van de wijnregio’s die dit voor zijn kiezen kreeg, was Mendoza. Hier levert de wijnbouw 9% in op vorig jaar. De regio heeft koude maanden achter de rug en kreeg in februari veel regen.
Laatste nieuws
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
-
Arbeidsomstandigheden krijgen hogere prioriteit in wijnsector | 16 jun 2026
