GROOT-BRITTANNIË – Consumenten worden selectiever in wat ze spenderen aan alcoholische dranken. Dat ziet de IWSR (International Wine & Spirits Research) in meerdere landen, waaronder Nederland, gebeuren. Het onderzoeksbureau ziet hoe mensen worstelen met de hogere kosten van bijvoorbeeld de dagelijkse boodschappen. Daardoor kijken zij kritischer naar de luxere zaken zoals alcohol. De trend is het sterkst in Groot-Brittannië waar de inflatie op levensmiddelen met meer dan 18% is gestegen. Volgens de IWSR heeft thuis drinken nog steeds de voorkeur na de pandemie, maar hebben mensen ook een sterke behoefte om uit te gaan. Dat doen zij alleen minder vaak en ze zijn dan zuiniger in wat en hoeveel ze aan drank bestellen. De betere dranken zijn nog steeds in trek, maar de groei in dit segment gaat langzamer dan voorheen. De trend om minder maar beter te drinken ziet de consument volgens het bureau als een prima manier om de uitgaven in toom te houden.
Laatste nieuws
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
