GROOT-BRITTANNIË – Consumenten worden selectiever in wat ze spenderen aan alcoholische dranken. Dat ziet de IWSR (International Wine & Spirits Research) in meerdere landen, waaronder Nederland, gebeuren. Het onderzoeksbureau ziet hoe mensen worstelen met de hogere kosten van bijvoorbeeld de dagelijkse boodschappen. Daardoor kijken zij kritischer naar de luxere zaken zoals alcohol. De trend is het sterkst in Groot-Brittannië waar de inflatie op levensmiddelen met meer dan 18% is gestegen. Volgens de IWSR heeft thuis drinken nog steeds de voorkeur na de pandemie, maar hebben mensen ook een sterke behoefte om uit te gaan. Dat doen zij alleen minder vaak en ze zijn dan zuiniger in wat en hoeveel ze aan drank bestellen. De betere dranken zijn nog steeds in trek, maar de groei in dit segment gaat langzamer dan voorheen. De trend om minder maar beter te drinken ziet de consument volgens het bureau als een prima manier om de uitgaven in toom te houden.
Laatste nieuws
-
Robbie Williams zet zijn naam onder nuchtere revolutie | 19 aug 2025
-
Speyside-distilleerderij halveert energieverbruik | 18 aug 2025
-
Oude rogge uit gezonken schip wordt nieuwe whisky | 15 aug 2025
-
Verliest de champagneflûte terrein? | 14 aug 2025
-
Grootste Franse bosbrand in decennia onder controle | 13 aug 2025
-
Ilja Gort neemt afscheid van tv-serie maar blijft dorstig naar nieuwe avonturen | 12 aug 2025
-
Wereldse whisky verrast: India, Taiwan en Australië stelen de show | 11 aug 2025
