NOORD-SCHARWOUDE – Voor marktonderzoekers is dit een interessante tijd. Voortborduren op lange termijn voorspellingen is er even niet bij; door de coronacrisis toont de consument ander gedrag. Wine Intelligence dook in de verschillen tussen man en vrouw en ziet ook een verschuiving; vóór de uitbraak ontkurkte het mannelijk deel van de regelmatige wijndrinkers vaker een wijn, maar nu zijn dat steeds meer vrouwen. Om tot deze conclusie te komen namen de onderzoekers de periode maart 2019-augustus 2020 onder de loep in zeven buitenlandse markten: Amerika, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Canada, China en Australië. In al deze landen was de consumptie onder beide seksen gestegen, behalve in Zweden. Daar kiest de mannelijke wijnliefhebber nu juist minder vaak voor wijn. In de UK, Duitsland en Zweden is het vrouwelijk aandeel nu hoger, in Canada en Amerika is de verdeling ongeveer fifty-fifty. Wine Intelligence stelt ook dat wijn sinds corona steeds vaker buiten de maaltijden wordt gedronken; meer hierover in de eerstvolgende editie van Drinks Slijtersvakblad.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025