AMERIKA – De lijst van bekende bedrijven die zich achter de sociale-media boycot scharen, wordt langer en langer. Meer dan honderd bedrijven gaven de afgelopen dagen al gehoor aan een oproep van zes organisaties om hun betaalde advertenties terug te trekken van Facebook en Instagram. Ook grote drankenproducenten als Beam Suntory, Brown-Forman, Diageo en Coca-Cola doen mee met de actie #StopHateForProfit. Daarmee tekenen zij protest aan tegen de laconieke houding van de sociale media platforms die te weinig actie ondernemen tegen racistische content. De reclameboycot volgt op het antiracismedebat dat al wekenlang het nieuws beheerst. Business Insider publiceerde een lange lijst van wereldmerken en bedrijven die besloten hebben hun advertenties in elk geval voor de maand juli, en sommige ook augustus, stop te zetten. Voor Facebook-baas Mark Zuckerberg een flinke financiële strop; hij liet vrijdag weten met nieuw beleid te komen om haatzaaien tegen te gaan.
 
	
	
      Laatste nieuws       
    - 
            EU blijft wijnsector steunen ondanks wereldwijde druk | 31 okt 2025
- 
            Nieuwe keldermeester bij Champagne Telmont | 30 okt 2025
- 
            Robert Mondavi Winery ondergaat grote metamorfose | 29 okt 2025
- 
            Oostenrijkse chardonnay verovert de wereld | 28 okt 2025
- 
            Kleine oogst, grootse kwaliteit in Champagne | 27 okt 2025
- 
            Laatste kans om te bieden op zeldzame Bordeaux-wijnen | 24 okt 2025
- 
            Zuid-Amerika waagt zijn kans op La Place de Bordeaux | 23 okt 2025

