AMERIKA – De lijst van bekende bedrijven die zich achter de sociale-media boycot scharen, wordt langer en langer. Meer dan honderd bedrijven gaven de afgelopen dagen al gehoor aan een oproep van zes organisaties om hun betaalde advertenties terug te trekken van Facebook en Instagram. Ook grote drankenproducenten als Beam Suntory, Brown-Forman, Diageo en Coca-Cola doen mee met de actie #StopHateForProfit. Daarmee tekenen zij protest aan tegen de laconieke houding van de sociale media platforms die te weinig actie ondernemen tegen racistische content. De reclameboycot volgt op het antiracismedebat dat al wekenlang het nieuws beheerst. Business Insider publiceerde een lange lijst van wereldmerken en bedrijven die besloten hebben hun advertenties in elk geval voor de maand juli, en sommige ook augustus, stop te zetten. Voor Facebook-baas Mark Zuckerberg een flinke financiële strop; hij liet vrijdag weten met nieuw beleid te komen om haatzaaien tegen te gaan.
Laatste nieuws
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025
-
EHN benadrukt impact van alcohol op hart- en vaatziekten | 02 jul 2025
-
Italiaanse wijn dreigt uit VS te verdwijnen | 01 jul 2025