AMERIKA – De lijst van bekende bedrijven die zich achter de sociale-media boycot scharen, wordt langer en langer. Meer dan honderd bedrijven gaven de afgelopen dagen al gehoor aan een oproep van zes organisaties om hun betaalde advertenties terug te trekken van Facebook en Instagram. Ook grote drankenproducenten als Beam Suntory, Brown-Forman, Diageo en Coca-Cola doen mee met de actie #StopHateForProfit. Daarmee tekenen zij protest aan tegen de laconieke houding van de sociale media platforms die te weinig actie ondernemen tegen racistische content. De reclameboycot volgt op het antiracismedebat dat al wekenlang het nieuws beheerst. Business Insider publiceerde een lange lijst van wereldmerken en bedrijven die besloten hebben hun advertenties in elk geval voor de maand juli, en sommige ook augustus, stop te zetten. Voor Facebook-baas Mark Zuckerberg een flinke financiële strop; hij liet vrijdag weten met nieuw beleid te komen om haatzaaien tegen te gaan.
Laatste nieuws
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025
-
Ook vroege start bij Duitse druivenpluk | 05 sep 2025