AMERIKA – Met een bekende naam kom je in wijnland heel ver. De Amerikaanse rapper Post Malone heeft dat ondervonden toen hij deze week zijn eigen rosé uit de Provence op de markt bracht. In twee dagen tijd werden er via een online platform 50.000 flessen van verkocht. Maison No.9 heet de kaskraker, die de rapper samen met onder andere wijnmaker Alexis Cornu maakte en waarvoor hij regelmatig naar de Provence afreisde. Met beroemdheden als Bon Jovi en ‘Brangelina’ als voorgangers, had de zanger van hits als Rockstar en Better Now misschien wel kunnen zien aankomen dat dit een succes zou worden. De pre-sales was alleen voor de Amerikaanse markt. Maar daar waren genoeg liefhebbers te vinden, ook voor flessen á (omgerekend) 20 euro het stuk.
Laatste nieuws
-
Fruitglühwein boekt kleine min, maar producenten blijven optimistisch | 20 aug 2025
-
Robbie Williams zet zijn naam onder nuchtere revolutie | 19 aug 2025
-
Speyside-distilleerderij halveert energieverbruik | 18 aug 2025
-
Oude rogge uit gezonken schip wordt nieuwe whisky | 15 aug 2025
-
Verliest de champagneflûte terrein? | 14 aug 2025
-
Grootste Franse bosbrand in decennia onder controle | 13 aug 2025
-
Ilja Gort neemt afscheid van tv-serie maar blijft dorstig naar nieuwe avonturen | 12 aug 2025