NOORD-SCHARWOUDE – Op tweede paasdag is bij de NPO de documentaire Ons Bier te zien. Hierin worden de Twentse bierbrouwers Ruud van de Gevel en Johan Nijhof gevolgd. Zij brouwen al ruim twintig jaar hun ambachtelijk biermerk Huttenkloas en waren hun tijd daarmee ver vooruit. Maar de inkomsten vallen tegen, terwijl ze zien dat hippe biermerken het toch niet verkeerd doen. Sterker nog: onder invloed van de craftbier revolutie is er grote vraag naar het gebruik van hun brouwketels. Zo verhuren ze hun apparatuur aan meer dan dertig huurbrouwers. Alleen jammer dat hun eigen droom daarmee steeds verder uit het zicht raakt. De Tukkers besluiten het roer om te gooien en nemen een trendy reclamebureau uit Hengelo in de hand. Lukt het hen om het eigen merk succesvol te maken? De documentaire van Olivier van der Zee is op maandag 13 april te zien om 20.25 uur op NPO 2.
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025