GROOT-BRITTANNIË – Of het met #metoo te maken heeft, weten we niet. Maar feit is dat sexy namen voor cocktails niet meer zo worden gewaardeerd. Een Brits reisbureau deed er onderzoek naar en ontdekte dat een derde van de Britten namen als Sex on the Beach en Pornstar Martini niet meer kan waarderen. Terwijl jonge vakantievierende Britten de naam hebben van feestbeest, zal 29% van de ondervraagden niet zo snel een mix bestellen met een dergelijk suggestieve naam. Toch is het ook geen reden om de cocktail vaarwel te zeggen; 76% noemt de aanwezigheid van een cocktailbar het belangrijkste dat een hotel kan bieden. Volgens de reisorganisatie heeft de veranderende opinie te maken met de toenemende bewustwording. Misschien dus toch een beetje ingegeven door de #metoo-beweging…
Laatste nieuws
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025
-
Ook vroege start bij Duitse druivenpluk | 05 sep 2025