GROOT-BRITTANNIË – Gin met een smaakje heeft een groep consumenten aangetrokken die voorheen niet of nauwelijks naar de drank omkeek. Dat zegt marktonderzoeker Kantar op basis van onderzoek. De categorie gin zag de verkoop in de Britse winkels in het afgelopen jaar verdriedubbelen. Vooral consumenten onder de 35 jaar kopen flavoured gin, voor specifieke momenten. Bijvoorbeeld als zij samen met vrienden zijn. Dat is anders dan de liefhebber van reguliere gin, die drinkt ter ontspanning of thuis voor de buis. Nog een verschil is dat deze gin niet met tonic in een mix belandt, maar met limonade. De WSTA (Wine and Spirit Trade Association) laat weten te werken aan een officiële definitie voor flavoured gin met bijbehorende regels, om de betere soorten duidelijk te kunnen herkennen.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025