AUSTRALIË – Nog geen 10% van de Australische opgeleide wijnmakers en wijnboeren is vrouw. Initiatieven om dit aandeel te vergroten, zijn dus nog altijd hard nodig. Met een volledig door vrouwen gemaakte shiraz vestigt de Australian Women in Wine Awards nog maar eens extra de aandacht op het eigen geslacht. De winst gaat volledig naar de scholing en professionele ontwikkeling van seksegenoten in de wijnindustrie. De vier producenten, werkzaam in Eden Valley, Barossa Valley, McLaren Vale en Coonawarra plaatsten een leeuw op het etiket. Geen leeuwin dus, en daar kregen de dames toch de nodige kritiek op. Maar volgens de ontwerpster is de leeuw een universeel symbool van kracht, passie en moed en maakt het geslacht in dit geval niet zoveel uit. Bovendien past het natuurlijk prima bij de merknaam ‘Hear me roar’, die ons direct deed denken aan de monsterhit van Katy Perry, maar in feite een verwijzing is naar een songfestival-achtig liedje uit de jaren 70 van de Australische zangeres en voorvechter van het vrouwenrecht Helen Reddy.
Laatste nieuws
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
-
Nieuwe start voor London Wine Fair | 13 nov 2025
-
Hout met karakter tilt Priorat-wijnen naar nieuw niveau | 12 nov 2025
-
Tuk-tukdief ontloopt langere celstraf na teruggave deel gestolen wijn | 11 nov 2025
