NEW YORK – Amerika is al de tweede grootste afnemer van prosecco in de wereld. Na Engeland natuurlijk, waar de bruisende Italiaan al jaren nauwelijks is aan te slepen. Maar kennelijk kan het altijd nog beter. Ook al stijgt de verkoop elk jaar met 20%, het Prosecco DOC consortium ziet overzees nog meer groeipotentie en heeft om die reden een kantoor geopend in New York. Het verder veroveren van de Amerikaanse markt heeft topprioriteit gekregen voor de producenten. In geen enkel ander land wordt zoveel geïnvesteerd in promotie en educatie. Daarnaast is het belangrijk om ‘on the spot’ aanwezig te zijn om de naam en authenticiteit van prosecco beter te kunnen beschermen. Dat prosecco slechts uit een specifiek aangewezen deel van Italië komt, is in Amerika nog lang niet bij iedereen bekend. Het consortium opende vorig jaar haar eerste buitenlandse kantoor in China. Ook Duitsland krijgt zijn eigen ‘Casa Prosecco’.
Laatste nieuws
-
UK zwicht voor VS druk | 11 jul 2025
-
Azië biedt fijne wijnen een kans | 10 jul 2025
-
NIX18-pilot 3x beter dan gemiddeld | 09 jul 2025
-
Biertrends… maar kloppen ze wel? | 08 jul 2025
-
Nieuwe afslanktrend zet drankgebruik op dieet | 07 jul 2025
-
Ardgowan Distillery komt na 100 met haar eerste whiskyvaten | 04 jul 2025
-
Britse vodka van aardappel tot terroir | 03 jul 2025