ENSCHEDE – Het was nog slechts een formaliteit, maar gisteren dan eindelijk definitief afgerond: de overname van Grolsch door het Japanse Asahi. Grolsch was bijna negen jaar onderdeel van SABMiller. In september vorig jaar kondigde biergigant AB InBev aan SABMiller te willen overnemen. Daarna vond een lang proces plaats, waarin Anheuser-Busch InBev een aantal brouwerijen en operaties van SABMiller doorverkocht, op voorwaarde dat de overname zou doorgaan. Gistermiddag maakte AB InBev officieel bekend dat de verkoop van het Nederlandse Koninklijke Grolsch, het Italiaanse Birra Peroni en het Engelse Meantime is afgerond. Asahi Group Holdings betaalde 2,55 miljard euro voor de Europese brouwerijen. Samen met Miller Brands UK, SABMiller Brands France en Grolsch Canada gaan deze bedrijven de nieuwe Europese divisie Asahi Europe Ltd vormen. Managing Director van Grolsch Andrei Haret verwacht dat de overname het 400-jarige Grolsch nieuwe impulsen zal geven om merk en portfolio verder uit te bouwen en te versterken.
Laatste nieuws
-
Een slokje op doktersadvies | 13 okt 2025
-
Van grand cru tot grandioze zwendel | 10 okt 2025
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025