Jameson Irish Whiskey heeft het uiterlijk van zijn originele groene fles vernieuwd. De subtiele restyling is bedoeld om het premium karakter van het merk te benadrukken, zonder de herkenbaarheid te verliezen. Denk aan een frissere kleurstelling, een verfijnd logo en nieuwe elementen zoals reliëfdruk en micro-embossing (druktechniek waarbij zeer fijne, gedetailleerde patronen of structuren in een materiaal worden geperst). Opvallend is dat het etiket nu voor het eerst verwijst naar Jamesons thuisbasis: de Midleton Distillery in County Cork. De slogan ‘Crafted for Smoothness at the Midleton Distillery’ prijkt voortaan op de voorkant. Volgens het merk versterkt dit de band tussen fles en verhaal. De nieuwe fles wordt wereldwijd uitgerold in alle formaten, van 50ml tot één liter. Het is de eerste stap in een bredere vernieuwing van de verpakkingen, waarbij later ook de flessen van onder andere Jameson Crested en Distiller’s Batch een nieuw ontwerp krijgen. Volgens Irish Distillers weerspiegelt het nieuwe ontwerp de reis van de Bow Street-distilleerderij in Dublin naar Midleton, een mijlpaal in de geschiedenis van Ierse whiskey.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025