Oktober, Stoptober. Het is het jaarlijks terugkerende evenement om mensen te bewegen om te stoppen met roken. Sommigen combineren dat ook nog eens met ‘Sober Oktober’ en wagen een poging om dan – al dan niet tijdelijk – te minderen met alcohol. Er is echter een tegenbeweging op gang gekomen, die bedacht werd door een Amerikaanse wijnschrijfster, Karen MacNeil, als reactie op de stijgende negativiteit in de media over veilig alcoholgebruik. De campagne, inmiddels gelanceerd in de VS, heet ‘Come Over October’ en heeft als doel om weer eens een positief geluid te laten horen. Samen een glas wijn drinken kan namelijk ook mensen met elkaar verbinden en zo, om maar eens wat te noemen, eenzaamheid bestrijden. Een aantal vrijwilligers, waaronder mensen met een eigen PR-bureau voor wijn, helpt om de campagne te promoten. Come Over October is een initiatief om de wijncultuur te verdedigen en niet om een overdadige consumptie aan te moedigen. Het is de bedoeling dat ook dit een jaarlijks terugkerend evenement wordt. Ook buiten de VS groeit de belangstelling voor het initiatief. Wines of Chile, Wines of Australia, het Champagne Bureau, New Zealand Wine en Wines of South Africa hebben al hun steun betuigd. Voor meer informatie kunt u naar www.comeoveroctober.com.
Laatste nieuws
-
Nieuwe wind bij Ardbeg | 21 nov 2025
-
Heineken verlengt samenwerking met Formule 1 | 20 nov 2025
-
Drie keer raak bij de Dutch Whisky Awards | 19 nov 2025
-
Knallende kurken bij Bollinger | 19 nov 2025
-
Rutte zet kleine brouwers in het zonnetje | 18 nov 2025
-
Veranderen slimme tractoren het leven in de wijngaard? | 17 nov 2025
-
Overleven met wijn | 14 nov 2025
