Per 1 april jl. is de wet op alcoholreclame behoorlijk aangescherpt. Zo is het bijvoorbeeld niet meer toegestaan om langs amateursportvelden reclame te maken voor alcohol. Het verbod geldt overigens niet voor de alcoholvrije varianten van de bekende alcoholhoudende dranken. Ook is alcoholreclame op TikTok verboden, omdat hier geen leeftijdsfilter wordt gebruikt. Influencers op social media krijgen ook te maken met strengere regels: als zij worden gesponsord door een alcoholmerk mag hun post niet terecht komen bij een volger die jonger is dan 18 jaar, zijn ze verplicht om het NIX18 logo te gebruiken en moeten ze zelf 25 jaar of ouder zijn en dit ook lijken.
Laatste nieuws
-
Kylie Minogue verrast met nieuwe rosé door wijnblunder | 08 okt 2025
-
Veiling vol topwhisky’s zet kansarme jongeren in hun kracht | 07 okt 2025
-
Druivendieven slaan toe in Duitse wijngaard | 06 okt 2025
-
Amerikaanse shutdown legt spirits-sector lam | 06 okt 2025
-
Japanse bierbrouwer getroffen door cyberaanval | 03 okt 2025
-
Eerste vrouwelijke Mondavi aan het roer in Napa Valley | 03 okt 2025
-
Oudste zoon Beckham teruggefloten | 02 okt 2025