Een enorme inflatie, stijgende kosten en een slechte oogst: voor de Argentijnse wijnindustrie lijkt het op dit moment niet slechter te kunnen gaan. Toch doet de Argentijnse regering daar nog een behoorlijke schep bovenop. Die wil namelijk 8% accijns heffen op de export van wijn. En dat is onverantwoordelijk, zo roept de Bodegas de Argentina, die meer dan 250 wijnhuizen vertegenwoordigt. Op dit moment is er namelijk geen exportheffing. De export daalde het vorige jaar al in waarde met 30% en dit er nog eens bovenop, zou weleens de nekslag voor veel wijnhuizen kunnen betekenen. De Bodegas heeft nu een campagne uitgerold op social media om duidelijk te maken wat de enorme gevolgen zijn voor de wijnsector maar ook voor de economie als de accijnsverhoging wordt doorgevoerd. Over twee weken zal er over de exportheffing worden gestemd.
Laatste nieuws
-
Bacardi 100% eigenaar van Teeling | 26 jun 2026
-
Piraten en rum | 24 jun 2026
-
Rosé laat zich niet in één stijl vangen | 23 jun 2026
-
Eerste pauselijke wijn oogst levert 5.000 flessen op | 22 jun 2026
-
Bijna half miljoen euro aan bourbon gestolen | 19 jun 2026
-
Slechte bereikbaarheid zet Schotse whiskysector onder druk | 18 jun 2026
-
Super El Niño dreigt wereldwijde impact te krijgen | 17 jun 2026
