FRANKRIJK/ITALIË – Twee drankengiganten zijn een joint venture aangegaan om zich te kunnen focussen op de online verkoop van wijn en gedistilleerd. In het snelgroeiende e-commerce kanaal zijn het Franse Moët Hennessy en het Italiaanse Campari Group van zins om een leidende rol te spelen in Europa. Dat zullen zij vooral doen via het Italiaanse online drankenplatform Tannico, waar Campari nu een aandeel van 49% in heeft. Dit belang wordt overgeheveld naar de nieuwe constructie. Tannico heeft zelf een meerderheidsbelang in het e-commerceplatform Ventealapropriete.com dat topwijnen in Frankrijk verkoopt. Tannico-topman Marco Magnocavallo gaat de joint venture leiden. Moët Hennessy en Campari krijgen allebei een aandeel van 50%.
Laatste nieuws
-
Laatste kans om in te schrijven voor de V d’Or Awards 2026 | 16 sep 2025
-
Een glas wijn of bier is niet alleen maar slecht | 15 sep 2025
-
Huub van Doorne neemt na twintig jaar afscheid als CEO van Lucas Bols | 12 sep 2025
-
Recordregen aan gouden medailles bij Wijnkeuring 2025 | 11 sep 2025
-
Snellere controles in zicht, maar handbagagewijn moet nog even wachten | 10 sep 2025
-
Cider terug van weggeweest? | 09 sep 2025
-
Oudste whisky van India | 08 sep 2025