Heeft u het wel eens geprobeerd? Het opvolgen van goedbedoelde adviezen om meer te verkopen. Je vindt ze in mening marketingboek, op flipovers tijdens verkooptrainingen en krijgt ze ongevraagd doch goedbedoeld van de buurman. Hoeveel seconden je de klant moet laten rondkijken, met welke woorden je een gesprek beter niet kunt beginnen en of je nou gladgeschoren of met een hippe baard in de winkel moet gaan staan. Die details maken iemand niet tot een goede verkoper, stelt Harro Willemsen in een artikel op Verkopersonline. ‘De meest gestelde vraag aan mij als salestrainer is nog steeds: “Heb je nog een goede tip voor me?” Mijn antwoord is meestal in de orde van: “Begin met vijf uur per week extra te werken aan de ontwikkeling van je skills, luister iedere dag naar BNR in plaats van 538 en lees twee boeken per maand over je vak.” In veel gevallen ontstaat er dan een teleurgestelde blik in de ogen van de salesprofessional die voor me staat. Eigenlijk was hij of zij op zoek naar een slim olifantenpaadje waarmee al dat echte werk te voorkomen zou zijn.’ Details bepalen volgens de verkooptrainer niet het verschil. Een goede verkoper word je door meters te maken. Veel oefenen, leren, lezen, reflecteren, experimenteren en afkijken. Die perfect geknoopte stropdas of die juiste oogopslag… zonde om daar je kostbare tijd aan te besteden.
Laatste nieuws
-
Doe mij maar een Pornstar Martini, mam | 01 jun 2023
-
Loonsverhoging bij Gall & Gall | 01 jun 2023
-
Heineken verwijdert posters met jonge modellen | 01 jun 2023
-
Wijnexport VS gekelderd | 31 mei 2023
-
Champagne boekt prima resultaat | 30 mei 2023
-
Scotch voert campagne tegen accijnsverhoging | 26 mei 2023
-
Gaan bierbrouwers de Ierse markt verlaten? | 24 mei 2023